Oldtimer autók

Köszöntelek a honlapomon. Itt olvashatsz mindenről, ami az autógyártás kezdete, nézheted a régi veterán gépjármű csodákat.

Az 1890-es évek meghozták az igazi fellendülést az autógyártásban. Fran- ciáknál ugyan a technikusok már az1880-as években a gőzüzemű járműve- ket igyekeztek tökéletesíteni,kisebb nagyobb eredményeket elérve, de az igazi áttörést Armand Peugeot 1889-ben a párizsi világkiállításon bemuta- tott automobilja jelentette. Ez az autó ekkor még a Daimler álltal tervezett motorral működött.Kűlselyében a lovaskocsik mintályát utánozta, de a mo- tor már 2,5 lóerővel bírt.




1892_peugeot_victoria.jpg

Peugeot ekkor még egy jólmenő kerékpár és gőzkocsikat gyártó üzem tu- lajdonosa. A technikákért lelkesedő franciák elsőre megkedvelték az auto- mobilt. A fogadtatás hatására benevezett az1894-ben megrendezett első automobilversenyére, melyben a "csapatversenyt" megnyerték. Innentől fogva csak autot és motorkerékpárt gyártottak.

1894-től a Benz cég már csak négykerekű autómobilokat készítettek. Az új tipust a New York-i automobil kiállításra vitték el. Ebben az időben a város utcáin csak néhány darab benzinüzemű kocsi közlekedett.benz_velo_1894.jpgA következő évben, 1895-ben egy darab Magyarországra is került. Ez az automobil lett Budapest első autoja. Bár a németek sokat tettek az au- tok elterjedéséért, de az igazi fejlődést a franciák érték el. Sokféle gép- kocsit építettek a legkülönfélébb szerkezeti megoldásokkal, azonban a kisérletezés költségeit már kevesen bírták elviselni. A 21 éves Louis Renault is összeállított egy kis automobilt 1898-ban. Ennek alváza cső- ből készült, drótküllős kerekeket szerelt rá, és egy 1,7 lóerős motorral hajtotta meg.

renault1898.jpg 

Az igazi újítás a zárt utastér volt, melynek köszönhetően megszerették, mivel időjárástól függetlenül lehetett vele közlekedni. Akár a 40 kilómé- teres sebeséggel is lehetett vele közlekedni. Hamarosan befutottak az első megrendelések, melynek hatására a fivéreivel létre hozta Billacourt- ben a híres Renault Műveket. Az amerikai technikusok autóépítő kedvét az európai kollégáik sikerei ébresztették fel. Így történt, hogy Michigen államban Ramson Eli Olds konstrüktőr egy módos kereskedő támogatá- sával létrehozott egy automobíl üzemet 1897-ben. Az első kocsijainak motorja európai mintára készült. 1899_olds_rocket_dv-06_ncm-02.jpgA jármű igazi reklámja az lett, amikor két 15 év körüli fiú, James McConnel és Georg Garret 1902-ben New Yorkból Chicagóba autózótt vele,és 1878 km-t tettek meg,átlagban 35 km/h sebességgel.              Közép-Európa első autógyára a morvaországi Nesseldorfban, a mai Koprivnicében létesült. (Tatra Autógyár). Ignac Sustala  kocsi- és vagon- gyáros az 1890-es években vett egy Benz gépkocsit, majd szétszedte,és annak mintájára készítette el a sajátját. Sustala művét Prasident néven ismerte meg a nagyközönség.prasident2.jpg            Három évvel később már a cseh szakemberek saját tervezésü automo- bilja négyütemü motorokkal készültek, háromfokozatú sebességváltóval és bőrkúpos tengelykapcsolóval, lánchajtással. A kocsiszekrényt bognárok készítették, az esti autózást pedig acetilénes lámpák segítet- ték. 12 lóerős motorja akár 50 km/h sebességet is elérte.                       Magyar autógyártás megteremtője Csonka János volt. 1900-ban egy háromkerekü levélgyűjtő triciglit tervezett a posta számára.csonka_fele_tricigli.jpg              A megbízható 2,3 lóerős tricigli vezetőjükkel és olykor 50 kilós poggyá- szukkal rótták a pesti utcákat.                





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 2
Heti: 1
Havi: 36
Össz.: 13 072

Látogatottság növelés
Oldal: 1890
Oldtimer autók - © 2008 - 2024 - ho-mez.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével egyszerű a honlap készítés! Programozói tudás nélkül is: Honlap készítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »